Τετάρτη 17 Αυγούστου 2016

Βιβλιάριο δικαιωμάτων ασθενών, Μέρος Η' - Booklet rights of patients, Part VIII

Μηχανισμός Ελέγχου

Λειτουργός Δικαιωμάτων των ασθενών

  1. Κάθε κρατικό νοσοκομείο οφείλει να έχει Λειτουργό δικαιωμάτων των ασθενών, ο οποίος:

  • Θα παρέχει συμβουλές και βοήθεια σε ασθενείς.
  • Θα χειρίζεται παράπονα που χρήζουν άμεσου χειρισμού, διαφορετικά θα τα παραπέμπει στην Επιτροπή Εξέτασης Παραπόνων.
  • Θα καθοδηγεί και θα ενημερώνει το ιατρικό, παραϊατρικό, νοσηλευτικό και διοικητικό προσωπικό για τις διατάξεις της σχετικής νομοθεσίας.
2. Υποχρεώσεις Λειτουργού Δικαιωμάτων Ασθενών:
  • Θα πρέπει να ασκεί τα καθήκοντα του με αμεροληψία.
  • Να προωθεί την καλύτερη δυνατή λύση με γνώμονα πάντοτε τη διαφύλαξη των δικαιωμάτων του ασθενούς.
3. Το κρατικό νοσοκομείο υποχρεούται σε συμμόρφωση.
Επιτροπή Εξέτασης Παραπόνων (5 μέλη), μία σε κάθε επαρχία.

(Α) Σε σχέση με κρατικά ιατρικά ιδρύματα
  1. Εξέταση, σε πρώτο βαθμό, παραπόνων που παραπέμπονται από το Λειτουργό Δικαιωμάτων Ασθενών από ένα μέλος.
  2. Εξέταση, σε δεύτερο βαθμό, παραπόνων ασθενών, οι οποίοι δεν έχουν ικανοποιηθεί από την απόφαση του Λειτουργού Δικαιωμάτων των ασθενών.
(Β) Σε σχέση με τα ιδιωτικά ιατρικά ιδρύματα
  1. Εξέταση παραπόνων σε πρώτο βαθμό από ένα μέλος.
  2. Εξέταση παραπόνων σε δεύτερο βαθμό.
Η επιτροπή έχει την υποχρέωση να εξετάζει παράπονα ασθενών χωρίς καθυστέρηση, και
  • Εξέταση παραπόνων σε πρώτο βαθμό εντός 48 ωρών από την υποβολή του παραπόνου.
  • Όταν πρόκειται για παράπονο που παραπέμπεται στο Λειτουργό Δικαιωμάτων Ασθενών, μέσα σε 15 μέρες.
  • Εξέταση παραπόνων σε δεύτερο βαθμό εντός ενός μηνός.
Ο ασθενής έχει δικαίωμα να πληροφορείται το αιτιολογημένο αποτέλεσμα της εξέτασης του παραπόνου αμέσως μετά την έκδοση του. Το ιατρικό ίδρυμα έχει υποχρέωση να λάβει σοβαρά υπ' όψιν του την απόφαση και υπάρχει εμπιστευτικότητα των πρακτικών των συνεδριών και όλου του σχετικού υλικού της Επιτροπής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου