Παρασκευή 7 Σεπτεμβρίου 2012

Μικρά και μεγάλα - Small and big

Ένα χαρακτηριστικό της πρότασης ζωής της Εκκλησίας είναι η συμφιλίωση και η καταλλαγή των ανθρώπων. Γι' αυτό και η Εκκλησία βοηθά να υπερβούμε διάφορα ψευτο-διλήμματα που ταλαιπωρούν τον τόπο. Έτσι η Εκκλησία θυμίζει ότι καμιά αντίθεση και διαμάχη δεν πρέπει να υπάρχει μεταξύ πολιτείας και πολίτη. Η πολιτεία δεν πρέπει να θεωρείται ως απρόσωπος γραφειο-κρατικός οργανισμός, αντίπαλος του πολίτη, αλλά ως συλλογική διανθρώπινη κοινότητα των κατοικούντων σε μια χώρα. Αυτό σημαίνει ότι, αφενός, ο πολίτης κατανοεί ότι η πολιτεία είναι ο ίδιος για τους άλλους, άρα οφείλει να συνεργάζεται μαζί τους για την εύρυθμη λειτουργία του. Αφετέρου η πολιτεία υπάρχει χάριν του πολίτη, συνεπώς έχει χρέος να τον υπηρετεί όσο καλύτερα μπορεί.

Τα πιο πάνω σημαίνουν παιδεία. Πλήρης αξιοποίηση της τεχνογνωσίας και προς αποφυγή της τεχνοκρατίας, στιβαρή ανθρωπιστική μόρφωση, ικανή να αντιστέκεται στη χρησιμοθηρία και τον ωφελιμισμό, πρέπει να αποτελούν τα κύρια γνωρίσματα μιας ελευθεροποιού αγωγής.

Βέβαια, όλα τούτα κινούνται στο χώρο της προσωπικής καταξίωσης και όχι της άνωθεν ή της έξωθεν επιβολής. Γι' αυτό και εμπεδώνονται μέσω της πνευματικής καλλιέργειας. Κατά συνέπεια, οι πάντες οφείλουν να εργάζονται προς το σκοπό αυτό. Η οικοδομή κοινοτικού πνεύματος, η ψυχική ομογνωμία, η αλληλεγγύη και η αδελφοσύνη, αποτελούν την πλέον ουσιαστική συνεισφορά για την καταξίωση των ανθρώπων και την προκοπή του τόπου.

Κείμενο του Σταύρου Σ. Φωτίου, αναδημοσιευμένο από το περιοδικό της Ιεράς Μητροπόλεως Κιτίου με τίτλο "Χριστιανικά Μηνύματα"


One feature of the proposed life of the Church is reconciliation of people. That is why the Church helps to overcome various false dilemmas that plague the land. Thus, the Church reminds us that no opposition and controversy must exist between state and citizen. The state should not be seen as impersonal bureaucratic government agency, an opponent of the citizen, but as a collective interhuman community residing in a country. This means that, first, the citizen understands that the state is the same for others, so it should work with them for the smooth functioning. Second, the state exists for the citizens, therefore has a duty to serve him as best he can.

The above mean education. Full utilization of expertise and avoid technocracy, robust humanitarian education, able to resist chrisimothiria and utilitarianism, should be the main features of a eleftheropoiou treatment.

Of course, all these lie in the area of ​​personal worthiness and not above or outside enforcement. So I take root through spiritual cultivation. Consequently, everyone should work for this purpose. The building community spirit, mental uniform agreement, solidarity and fraternity, are the most significant contribution to the recognition of the people and prosperity of the country.

Text Stavros S. Fotiou, reprinted from the Journal of the Metropolis of Kition entitled "Christian messages"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου