Παρασκευή 30 Μαρτίου 2012

Χωρίς διαφωνία δεν υπάρχει δημοκρατία - Μέρος Γ'


Αναδημοσίευθείσα συνέντευξη του Μητροπολίτη Ταμασσού και Ορεινής Ησαΐα, η οποία δόθηκε στην Αντιγόνη Σολωμονίδου Δρουσιώτου και δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα "Ο Φιλελεύθερος" στις 23 Ιανουαρίου 2011 και λόγω δηλώσεων όπως ο τίτλος την βρήκαμε αρκετά ενδιαφέρουσα ούτως ώστε να σας την παρουσιάσουμε.

Μητροπολίτης Ησαΐας: Η εκκλησιαστική και η ιεραποστολή με αναπαύουν.

Με τι αρχές μεγαλώσατε? Νιώθω προνομιούχος διότι οι γονείς μου με πρόσεξαν και τους έχω μεγάλη ευγνωμοσύνη. Εξαμελής οικογένεια, ο πατέρας και η μητέρα ήθελαν να είμαστε κοντά στην Εκκλησία, μας νουθετούσαν με αγάπη, υπήρχε διάλογος και κρατώ το δικό τους παράδειγμα.
Ο πατέρας σας ήταν... ανώτερος αστυνόμος. Μεγάλωσα με αυστηρές αρχές, αγάπη προς την πατρίδα, την Εκκλησία και τον συνάνθρωπο. Οι γονείς μου είναι ανθρωπιστές και το μετέφεραν σε μένα.
Ήσασταν ένα πνεύμα ελεύθερο. Είναι γεγονός ότι έκανα τις δικές μου επαναστάσεις, μου άρεσε η διασκέδαση, είμαι πολύ κοινωνικός και πέρασα μια πολύ ευχάριστη παιδική και εφηβική ηλικία, με τις χαρές του κόσμου. Η οικογένεια μου είχε οικονομική ευχέρεια, η μητέρα μου είχε ανθοπωλείο, ο πατέρας μου ένα καλό μισθό, δεν μας στέρησαν ποτέ τίποτα. Τη δυστυχία του πόνου τη γνώρισα στη Μονή Κύκκου.



Τι σας έκανε να στραφείτε στο μοναχισμό? Ακόμα και εγώ δεν κατάλαβα ακριβώς, αλλά μπορώ να το εντοπίσω στη νηπιακή μου ηλικία. Δεν ξέρω γιατί αλλά από μικρός ήθελα να γίνω ιερέας. Μεγαλώνοντας, εγώ ήθελα να σπουδάσω οικονομικά, να αναπτύξω την οικογενειακή επιχείρηση των ανθοπωλείων, στο στρατό που είχα περισσότερο να σκεφτώ, εντόπισα να μην με αναπαύει αυτό που πήγαινα να κάνω. Αποφάσισα να ψάξω την ιεροσύνη. Άρχισα να μιλάω με κληρικούς, να διαβάζω βιβλία, μπήκα στην Ιερατική Σχολή, μου άρεσε πάρα πολύ και εκεί ανακάλυψα το μοναχισμό. Βρήκα τον εαυτό μου. Η εκκλησιαστική ζωή και η ιεραποστολή με αναπαύει.
Σπουδάσατε και στη Μόσχα στο Ζακόρσκ. Ναι, στην αρχή θα πήγαινα να σπουδάσω στη θεολογική σχολή της Βοστώνης, αλλά μόλις είχε γίνει η περεστρόικα και ο Ηγούμενος μου είπε ότι θα ήταν καλύτερα να σπουδάσω στη θεολογική σχολή της Ρωσίας, για να ανοίξουμε γέφυρες επικοινωνίας με την εκεί ορθοδοξία. Στην αρχή δεν ήθελα, αλλά με έπεισε για το καλό της Εκκλησίας και της Μονής. Μεγάλωσα σε μια εθνικόφρονα οικογένεια και θεωρούσα απαγορευμένη περιοχή για μένα τη Ρωσία. Γνώρισα νέο κόσμο, ένα φοβερό πολιτισμό, πλούσια παράδοση και αντιλήφθηκα ότι καμιά φορά τα φαινόμενα απατούν. Κατάλαβα ότι δεν πρέπει να κρίνω τους ανθρώπους σύμφωνα με την κομματική τους τοποθέτηση αλλά με το πόσο άνθρωποι είναι. Με ωφέλησε πάρα πολύ η σπουδή μου στη Ρωσία, με έκανε καλύτερο κληρικό και άνθρωπο.
Διατηρείτε τις επαφές, φέρατε αρχιερείς από Ρωσία και πρώην ανατολικές χώρες? Ναι, έφερα πάρα πολλούς, αλλά όλα αυτά γίνονταν με το συντονισμό του Μητροπολίτη Κύκκου. Αν δεν έβρισκα αυτό τον Ηγούμενο, με το ανοικτό πνεύμα, δεν θα μπορούσα να εκφραστώ. Μου άνοιξε τα φτερά, μου έδωσε δυνατότητες, με νουθέτησε, με παιδαγώγησε, με εκπαίδευσε στην ιεραποστολή και του οφείλω πάρα πολλά. Ακόμη και σήμερα ως Μητροπολίτης μου υπενθυμίζει ότι έφυγα από τη Μονή και με αφήνει πολλές φορές να δυσκολεύομαι, διότι θέλει να πάθω και να μάθω. Θέλει να αυτονομηθώ πλήρως και σε μεγάλο βαθμό το έχει καταφέρει.
Πως αντιμετωπίζετε τις ανθρώπινες συμπεριφορές όπως το θυμό? Από τη φύση μου δεν θυμώνω εύκολα, αλλά αυτό καμιά φορά γίνεται στοιχείο εκμετάλλευσης. Όταν διοικείς είσαι υπόχρεος να είσαι αυστηρός διότι πρέπει να αντιληφθούν αυτοί που εξαρτώνται από σένα το τι πρέπει να γίνει.
Ποιος είναι ο μεγαλύτερος πειρασμός για σας? Στα εθνικά θέματα η Τουρκία και στα πνευματικά ο εγωισμός. Πιστεύω ότι πρέπει να καταπολεμήσω ακόμη περισσότερο τον εγωισμό μου και σε κάποια θέματα χρίζω καλυτέρευσης. Προσπαθώ.
Θα είναι εγωϊστικό ένας νέος 40 χρονών όπως εσείς, να έχει φιλοδοξίες για Αρχιεπίσκοπος? Θα ήταν φοβερά υπερφίαλο, απρεπές και αχάριστο.
Ανθρώπινο όμως. Ναι, αλλά για μένα θα ήταν βλασφημία να σκέφτομαι κάτι τέτοιο, διότι από πολύ νωρίς μου έχουν δοθεί τόσα πολλά. Η μεγαλύτερη μου φιλοδοξία είναι να καταστήσω τη Μητρόπολη Ταμασσού ωφέλιμη στον κόσμο, δημιουργώντας μια υποδομή φιλανθρωπίας και σωστής πνευματικής διαχείρισης. Θέλω να φέρνω όσο περισσότερο κόσμο προς τον Χριστό και αν ο άνθρωπος απέναντι μου δεν είναι ορθόδοξος, να τον βοηθήσω να ανακαλύψει τον ανθρωπισμό του, για να γίνει καλύτερος. Αυτή είναι η φιλοδοξία μου. Υπάρχουν ικανότεροι, που μπορούν να τα καταφέρουν καλύτερα από μένα, στη θέση του Αρχιεπισκόπου. Έχω τραυματικές εμπειρίες από τις αρχιεπισκοπικές εκλογές και δεν θέλω ποτέ ξανά να εμπλακώ σε τέτοιες ιστορίες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου